هدایت به بالای صفحه

پشتیبانی

menuordersearch
sportseraj.ir

مقایسه برلیانس H320 و C3

۱۳۹۷/۳/۹ چهارشنبه
(1)
(0)
مقایسه برلیانس H320 و C3
مقایسه برلیانس H320 و C3
مقایسه برلیانس H320 و C3 ، تغییرات در برلیانس C3 نسبت به برلیانس H320 ، مقایسه برلیانس 320 و C3
ورود برلیانس C3 کراس


پس از خانواده برلیانس سری 200 و سری 300 در بازار کشور، برلیانس کراس 3 یا به اختصار (C3) می‌تواند پنجمین عضو از خانواده برلیانس فعال در بازار کشور باشد که در کلاس ماشین‌های "هاچ‌بک سایز بزرگ" یا شاید هم "کراس‌اوورهای سایز کوچک" ساخته شده و قرار است که در بازار داخلی کشور به عنوان یک رقیب برای رنو ساندرو استپ وی و یا خودروی دانگ فنگ H30 کراس تلقی شود.
هرچند ناگفته نماند که خودروی رنو ساندرو استپ وی توسط پارس خودرو تولید شده و دارای رنج قیمت بالاتر است که یک رقیب برای برلیانس C3 به شمار نمی‌آید، اما در مقابل می‌تواند یک رقیب جدی برای دانگ فنگ H30 کراس مونتاژ ایران خودروباشد، زیرا هر دوی آنان برخلاف قیمت بیش از 60 میلیون تومانی رنو ساندرو استپ وی، در یک رنج قیمت 45 تا 55 میلیون تومان قرار دارند. حال امروز به همین بهانه قصد داریم شما را با تجربه رانندگی برلیانس C3 کراس همراه کنیم.

پیش از شروع کار بد نیست بدانید که پس از جابجایی خط تولید محصولات برلیانس به گروه پارس خودرو، تولید یک خودروی جدید برمبنای محصول پرطرفدار H320 در دستور کار پارس خودرو قرار گرفت که با سرعت بخشیدن به مراحل تحقیق و توسعه آن، نهایتاً اوایل مردادماه سال جاری در نمایشگاه دستاورد‌های صنعت خودروسازی ایران شاهد رونمایی از محصول جدید پارس خودرو تحت عنوان برلیانس کراس 3 یا به اختصار برلیانس C3 بودیم.

تغییرات در برلیانس C3

با توجه به طول کلی 4210 میلیمتر، عرض 1790 میلیمتر و همچنین ارتفاع 1521 میلیمتر، درست همانند رنو ساندرو هاچ بک و ساندرو استپ وی ، خودروی برلیانس C3 هم می‌تواند یک نسخه اصلاح شده از خودروی H320 هاچ بک باشد که تفاوت‌های اندکی میان آنان دیده می‌شود.

همچون افزایش ارتفاع 5 سانتیمتر سقف خودرو و همچنین افزایش 2 سانتیمتر ارتفاع سیستم تعلیق که چندان در ظاهر خودرو تاثیرگذار نبوده است، اما در عوض دارای رینگ‌های بزرگ‌تر و همچنین فلاپ‌های پلاستیکی در حاشیه گلگیرهای جلو و عقب است که باعث شده تفاوت‌های آن با نسخه هاچ بک برلیانس H320 بیشتر دیده شود. هرچند در این میان نباید حذف ستون‌های میانی جلوپنجره برلیانس H320 را بر روی محصول جدید برلیانس C3 نادیده گرفت.
علاوه بر مشخصات ذکر شده، مهم‌ترین ویژگی این خودرو می‌تواند طراحی "روف راک" از سوی شرکت پارس خودرو باشد که در واقع به ترکیب 2 رنگ سقف خودرو اطلاق شده و معمولاً از سوی شرکت‌های سازنده بر روی ماشین‌های کراس اوور به صورت پیش فرض مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما حالا شاهد بکارگیری این روش برای اولین بار توسط گروه پارس خودرو در بین خودروسازان داخلی هستیم که با تنوع رنگ "مشکی"، "نقره‌ای" و "سفید" بر روی برلیاس C3 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مقابل نیز همانطور که وعده دادیم، رقیب اصلی برلیانس کراس 3 یعنی خودروی دانگ فنگ H30 کراس قرار گرفته است که دارای طول کلی 4351 میلی متر، عرض 1760 میلی متر و همچنین ارتفاع 1528 میلی متر خواهد بود که در طول و ارتفاع خود دارای ابعاد بزرگ‌تر نسبت به C3 است، اما عرض کلی حدود 30 میلی متر کوچک‌تر از برلیانس ساخته شده است. 
با ورود به داخل کابین برلیانس C3، با نوآوری خاصی نسبت به خودروی "برلیانس H320" مواجه نخواهید شد و می‌توانید شاهد همان کنسول مرکزی در مدل‌های فول آپشن، همان اهرم تعویض دنده، همان صفحه کیلومتر و یا شاهد همان غربیلک فرمان 3 ستون بود که در آزمایش فنی لوگوی برلیانس بر روی آن دیده می‌شود، اما پس از شروع تولید و مونتاژ این خودرو توسط پارس خودرو، شاهد لوگوی اختصاصی پارس خودرو بر روی این محصول خواهیم بود.

پیشرانه و تجربه رانندگی با برلیانس C3

در بخش مولد قدرتی برلیانس C3 شاهد بکارگیری همان پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت 103 اسب بخار در دور 5800 و همچنین گشتاور 138 نیوتن متر در دور موتور 3800 خواهیم بود که دقیقاً حال و هوای سواری با خودروی برلیانس H320 را در تجربه رانندگی تداعی می‌کند، مگر اینکه به خود تلقین کنید یک خودروی گران‌تر و بهتر نسبت به مدلH320 سوار شده‌اید تا یک سواری لذت بخش برای شما داشته باشد.
اما اگر واقع بین باشید، با قرار دادن جعبه دنده 4 سرعته اتومات این خودرو در حالت "درایو"، ابتدای حرکت اتومبیل با واکنش کند پدال گاز همراه خواهد بود و در ادامه هم چندان شتاب مطلوبی از قدرت 103 اسب بخاری پیشرانه بدست نمی‌آید و در مواقع سبقت‌گیری می‌تواند راننده را تا حدودی اذیت کند که یکی از دلایل اصلی آن شاید ترکیب آن با فرمان برقی خودرو و همچنین مدت زمان بالایی باشد که برای تعویض دنده‌ها مورد نیاز است. موردی که در تمامی رقبای این خودرو در بازار نیز دیده می‌شود و نمی‌توان آن را نقطه ضعف برلیانس در مقابل رقبا بدانیم.
اما در مقابل کار کردن با جعبه دنده 4 سرعته اتومات این خودرو و همچنین معکوس کشیدن‌های سریع، بسیار راحت‌تر از جعبه دنده‌های انتقال متداول CVT خواهد بود که هم مصرف سوخت بالاتری برای خودرو دارند و هم نیروی تولیدی پیشرانه را به صورت متداول در اختیار چرخ‌های محرک خودرو قرار می‌دهند، هر چند باید این نکته را یادآور شد که تنها در دور موتور زیر 3000 قابلیت معکوس کشیدن برای جعبه دنده فراهم خواهد بود و در نقطه مقابل، نمی‌توان دور موتور را بدون تعویض دنده در دورهای بالا نگه داشت، زیرا جعبه دنده برای جلوگیری از آسیب رسیدن احتمالی به جعبه دنده خودرو، کاملاً خودکار اقدام به تعویض دنده می کند.

بد نیست بدانید که این خودرو درست همانند مدل‌های هاچ بک برلیانس H320 از فرمان تقویت شده برقی، تهویه مطبوع خودکار، سانروف، سنسور دنده عقب، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، تنظیم الکتریکی آینه‌ها، مه شکن جلو،بازشدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، بلوتوث بهبود یافته، 2 کیسه هوای ایمنی، رینگ‌های 16 اینچی و همچنین از سیستم ترمز دیسکی بر روی چرخ‌های جلو و عقب با قابلیت خنک شوندگی سود می‌برد که توسط سیستم‌های ABS و EBD پشتیبانی خواهند شد.
در کل باید گفت تجربه رانندگی با برلیانس C3 همانند برلیانس H320 است و از نظر لذت رانندگی و فرمان‌پذیری تجربه مشابهی دارند. البته به نظر می رسد در سرعت های بالا به دلیل ارتفاق کمتر برلیانس H320 باید انتظار کنترل پذیری بهتری را داشته باشیم اما با توجه به مشخصات فنی کاملاً مشابه و تفاوت های ظاهری، شاهد دو خودرویی همچون رنو ساندرو و ساندرو استپ وی هستیم.
با وجود اسم کراس اوور روی این خودرو، اما با توجه به تک دیفرانسیل بودن و ارتفاع نه چندان بلند، نباید انتظار قابلیت آفرودی را از این خودرو داشته باشیم اما در هر صورت ارتفاق بیشتر آن نسبت به مدل هاچ بک می تواند برای مسیرهای خارج از جاده کمی خیال راننده را راحت کند.


قیمت و زمان پیش فروش

تا به این لحظه هنوز قیمت قطعی برلیانس C3 اعلام نشده و تنها گفته شده که در 22 مردادماه در نمایشگاه خودرو مشهد شاهد شروع پیش فروش برلیانس C3 خواهیم بود. قیمت این خودرو هر آنچه باشد احتمالاً باید انتظار قیمتی نزدیک به 60 میلیون تومان را داشته باشیم و در این صورت باید ببینیم شاهد رقابت دو محصول پارس خودرو در بازار کراس اوورهای کوچک شهری باشیم.

منبع : سایت بانک خودرو   https://www.khodrobank.com

 عکاس

آراد فلاح 
 نویسنده
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
دفتر فروش :تهران،خ ملت،پاساژ شیرین،ط همکف، پ 8
هماهنگی جهت مراجعه حضوری : 09122190835
فرجامتان نیک
مدیریت فروشگاه اسپرت سراج SPS
آخرین اخبار
مقایسه برلیانس H320 و C3

مقایسه برلیانس H320 و C3

مقایسه برلیانس H320 و C3 ، تغییرات در برلیانس C3 نسبت به برلیانس H320 ، مقایسه برلیانس 320 و C3 فروشگاه اسپرت سراج
هولدر مغناطیسی

هولدر مغناطیسی

هولدر مغناطیسی بهترین نگهدارنده موبایل شما در همه جا ، مگنت بسیار قوی با آرم های مختلف انواع اتومبیل ، کم جا با نصب سریع و آسان دارای چسب 3m آمریکایی قوی ، قابلیت چرخش 360 درجه ، دارای پد فلزی چسب دار( پشت موبایل نصب می شود).
نصب لیپ سپر سامورایی

نصب لیپ سپر سامورایی

فیلم آموزش نصب لیپ سپر ، بامپر زیر سپر طرح کربن ، بامپر سپر قرمز ، بامپر سپر مشکی ، بامپر سپر آبی

کار اصلی لیپ سپر : محافظت از لبه سپر در هنگام برخورد با موانع است.
محل نصب لیپ سامورایی کجاست : محل نصب لیپ سامورایی هر قسمت از لبه خودرو که ممکن است برخورد ناگهانی با موانع اطراف داشته باشد ، یا به علت داشتن ارتفاع کم با آسفالت برخورد کند.
چرا به نام لیپ است ؟ در واقع کار لیپ محافظت از بامپر است و محافظت از لبه دور خودرو است.به همین خاطر به آن لیپ (به معنی لب ) میگویند.در بازار ایران به لیپ سپر ، بامپر سپر هم می گویند.
سایز لاستیک تمام خودروها برای اطلاع از شماره لاستیک جهت خرید زنجیر چرخ با اندازه مناسب

سایز لاستیک تمام خودروها برای اطلاع از شماره لاستیک جهت خرید زنجیر چرخ با اندازه مناسب

سایز لاستیک تمام خودروها برای اطلاع از شماره لاستیک جهت خرید زنجیر چرخ با اندازه مناسب
دیلایت فلکسیبل صندوق عقب دارای 5 حالت نورپردازی،ضدآب،مناسب تمام خودرو ها فروش ویژه فروشگاه اسپرت سراج

دیلایت فلکسیبل صندوق عقب دارای 5 حالت نورپردازی،ضدآب،مناسب تمام خودرو ها فروش ویژه فروشگاه اسپرت سراج

دیلایت فلکسیبل صندوق عقب دارای 5 حالت نورپردازی،ضدآب،مناسب تمام خودرو ها فروش ویژه فروشگاه اسپرت سراج
هدلایت سه رنگ

هدلایت سه رنگ

هدلایت سه رنگ با نوردهی بسیار قوی جدیدترین هدلایت بازار ایران با قیمت ویژه در پایه های تک کنتاکت و دو کنتاکت
خودرویی که چراغ‌هایش را با نگاه راننده تغییر می‌دهد

خودرویی که چراغ‌هایش را با نگاه راننده تغییر می‌دهد

فنّاوری حاضر واکسهال/ اپل، Adaptive Forward Lighting یا «روشنایی تطبیقی مسیر روبرو» نام دارد. این فنّاوری شامل 9 عملکرد روشنایی است که در میان آن‌ها می‌توان به فعال‌سازی خودکار نور کامل، الگوهای روشنایی مختلف برای محیط‌های رانندگی مختلف و همچنین روشن کردن پیچ‌های پیش رو کمی قبل از رسیدن به آن‌ها با اتکا به تغییر جهت فرمان اشاره کرد. در حال حاضر فنّاوری «Adaptive Forward Lighting" در دسترس است.
این کمپانی همچنین به‌زودی یک سیستم نوری آرایه ال.ای.دی جدید ارائه می‌کند که نور خودروی مقابل را تشخیص می‌دهد و متناسب با موقعیت آن، بلافاصله تعدادی از لامپ‌های ال.ای.دی را در آرایه خود خاموش می‌کند تا نور چراغ‌های خودرو چشم راننده روبرو را اذیت نکند.
تنظیم درست چراغ خودرو (روش تنظیم چراغ ماشین)

تنظیم درست چراغ خودرو (روش تنظیم چراغ ماشین)

گاهى اوقات نور چراغ خودروهايى روبرويى بسيار آزار دهنده هستند. گاهى نيز چراغ هاى خودروى شما به جاى روشن کردن جاده و خيابان درخت ها را روشن مى کنند. اين موارد نشان مى دهد که چراغ هاى خودرو تنظيم نيستند.

تنظيم چراغ هاى خودرو از لحاظ ايمنى بسيار مهم هستند. چراغ ها فقط براى روشن کردن مسير حرکت نيستند بلکه براى ديدن نشانه هاى جاده و حيوانى که هر لحظه ممکن است به وسط جاده بيايند به کار مى روند. رانندگى با خودرويى که چراغ هاى آن تنظيم نيست خطرناک است و چراغ ها بايد هرچه زودتر تنظيم شوند.

خوشبختانه تنظيم چراغ ها کار بسيار ساده اى است و هرکسى مى تواند اين کار را انجام دهد. با اين حال خودروهاى جديدتر که داراى لامپ هالوژن هستند براى تنظيم چراغ هايشان بايد به يک فرد متخصص رجوع کنيد.
نصب هدلایت سامسونگ در قسمت نور بالا و پرژکتور خودرو دنا پلاس (DENA+)

نصب هدلایت سامسونگ در قسمت نور بالا و پرژکتور خودرو دنا پلاس (DENA+)

نصب هدلایت سامسونگ در قسمت نور بالا و پرژکتور خودرو دنا پلاس (DENA+)
aparatlinkedingooglefacebooktwiteryoulenzorinstagramtelegraminstagramsorosh
طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت و سایت ساز آنلاین یوتاب - فروشگاه ساز اینترنتیطراحی شده توسط شرکت طراحی سایت و سایت ساز آنلاین یوتاب - فروشگاه ساز اینترنتی